الشيخة مهرة بنت محمد بن راشد توثق لحظات ولادتها طفلتها الأولى

كيت ميدلتون والأمير ويليام "يمران بالجحيم" بحسب مصممتهم

ما سبب تأخر شيرين عبدالوهاب في طرح أغانيها الجديدة؟

محمد عبده يكشف عن إصابته بالسرطان

وفاة الأمير بدر بن عبد المحسن عن 75 عاماً والنجوم ينعونه

وداع مميز لـ الحلقة الأخيرة من مسلسل القضاء

دعم النجوم لـ آمال ماهر خلال حفلها الأول في جدة

تطورات الحالة الصحية لـ أحمد رزق بعد منعه من الكلام

حفل شيرين عبدالوهاب : أنا النهاردة صوت الكويت

جنازة الأمير بدر بن عبدالمحسن

حلا شيحة ترد على والدها بعدما إتهم زوجها بخطفها "أنا زعلانة من والدي جداً لانه يعرف معز كويس "

ET بالعربي | 18 يوليو 2021
حلا شيحة ووالدها

حلا شيحة ووالدها

مازالت الأزمة التي تسببت بها حلا شيحة مستمرة،فبعد بيانات متبادلة بينها وبين تامر حسني ودخول المشاهير ونقابة المهن التمثيلية على الخط إنتقلت حرب التصريحات إلى أفراد العائلة الواحدة حيث شارك والدها الفنان التشكيلي أحمد شيحة في مداخلة هاتفية مع عمرو أديب في برنامجه الحكاية طالبا من ابنته مراجعة نفسها في كل ما تكتبه وقال أن "حلا عمرها ما قالت إن الفن حرام، ونحن الآن أمام عملية اختطاف لحلا شيحة وحزين عليها".

ولم تقم حلا شيحة بالإنتظار كثيرا لكى ترد على والدها، فقامت بنشر بوست على الإنستقرام به صورة زوجها ووجهت رسالة قاسية لوالدها قالت بها: "الحقيقة مصدومة من الكلام اللي والدي قاله عن زوجي اللي اتجوزته بكامل ارادتي و الحمد لله لقيت معاه كل المعاني الجميلة من احترام و رجولة و شهامة نادرة الايام دي و انا لم يخطفني احد كما قال والدي و الكلام ده لا يصح ابداً انا بحب زوجي و سعيدة بحبه ليا و بنحترم بعض و معز بيحترم رايي و بيقدر مشاعري و بالعكس هو دائما بيهدّيني . و طبعا بيساندني ويشجعني لاني زوجته و حبيبته و هو اكبر بكتير من كل الكلام اللي بيتقال عليه و افتراءات مش صحيحة و هو ابعد ما يكون عنها لن اسمح لاحد الكلام عنه و لن اسمح بأي تصور خاطئ عنه بأي شكل من الاشكال معز طول عمره له رؤيته الواضحة في الدين و حتي في الفن و هو ليس مع اي جماعة او فئة معينة هو يمثل نفسه و له افكاره وارائه العلمية و الدينية المختلفة الجميلة و ليس لاحد ان يصنفه او يضعه في اي قالب فقط لأن هواه لا يوافق ما يمثله معز هو في ايه في بلدنا الايام دي بنحارب و نصارع في بعض و عايشين في قصص وهمية من نسج خيالنا عن بعض".

وأضافت حلا في البوست: "هو خلاص اي حد يتكلم بلغة الدين لازم يبقي متطرف او اخواني هو مبقاش في مسلمين وسطيين طبيعين هو ليه كل انواع الهجوم ده علي اي حد انا زعلانة من والدي جداً لانه يعرف معز كويس جدا و قعدوا مع بعض كتير ووالدي يحبه جدا و شاف منه كل خير ".

وعن زواجه قبلها قالت حلا: "معز زيي اتجوز ١٤ سنة من عمره و كان مستقر في حياته و عنده ثلاث اولاد ربنا يخليهمله جمال ماشاء الله و عمره ما كان بتاع ستات زي ما بيتقال كلام لايليق ابدا و في الاخر زيي لم يكمل جوازه و حدث الطلاق و كلنا معرضين لده طبيعي انه كان بيحاول زي اي راجل محترم انه يلاقي استقرار في حياته في الحلال و متوفقش اكتر من مرة و دي مش حاجة تعيب أي حد ، والحمد لله اتقابلنا و تلاقينا لان ظروفنا قريبة جدا و عندي اولاد مثله و اولادنا شبه بعض الحمد لله و استقرينا احنا الاتنين ليه ده يزعل الناس بدل ما ندعي لبعض بالخير بقينا نتصيد لبعض ونخوض في اعراض بعض هو حصل في مجتمعنا ده احنا جرالنا ايه ،
في الاخر بوجه كلمة لوالدي الحبيب ان لا يصح ابدا كلامك مع كامل احترامي لك و للجميع".

وأكدت حلا عن سعادتها بحياتها الحالية فكتبت: "انا الحمد لله سعيدة في حياتي و مع زوج اتشرف انه زوجي و بعتز بيه و احنا اصدقاء قبل ان نكون أزواج 🙏و كل كلمة اكتبها و قلتها نابعة مني و انا متدينة بطبعي زي اي ست مصرية بتحب دينها وده لا يعيبني. وتديني اللي بدأ من اكتر من ١٥ سنة من المنطقي ان معز مش هو سببه مش محتاجة حد يخطفني او يكتب عني او يوجهني.. هذا كلام لا يليق .دعوا الخلق للخالق و كل واحد يخليه في حاله .وياريت نسمع من بعض بدل ما نسمع عن بعض .🙏🙏احسنوا الظن".