إطلاق البرومو التشويقي الرسمي لبرنامج عرب غوت تالنت

كارمن بصيبص تعلن حملها للمرة الأولى وتوجّه رسالة لأمهات لبنان

مسلسل العميل الحلقة 29 .. ملحم يشعل النار في بسام الرمحي

نادين نجيم ومجموعة من الصور المؤثرة عن لبنان على إنستغرام

مسلسل الطائر الرفراف الموسم الثالث .. أين اختفى هاليس آغا ؟

جيمس شقيق كيت ميدلتون يقدم تحديثا حول معركتها مع السرطان

ملك قوره تحتفل بجلسة تصوير توديع العزوبيه .. والجمهور يبارك لها

صور من إحتفال هاجر الشرنوبي بحنتها في الساحل الشمالي

إليسا تصدر بياناً حول حفلتها في ظل الأوضاع في لبنان

هل تنهي شخصية ظافر العابدين رحلة "البحث عن علا"؟

محمد عبد الوهاب لشقيقته شيرين: "هتحبسي أخوكي ظلم"

ET بالعربي | 25 يونيو 2024
شيرين عبد الوهاب مع شقيقها محمد - صورة من فيسبوك

شيرين عبد الوهاب مع شقيقها محمد - صورة من فيسبوك

بعد اتهام شيرين عبد الوهاب لشقيقها محمد عبد الوهاب بأنه باعها لشخص آخر وسيطر على حساباتها بمواقع التواصل الاجتماعي، خرج محمد عن صمته وشارك منشورا على فيسبوك أوضح فيه تفاصيل ما جرى مع شقيقته وأرفق المنشور بـ قرار النيابة بحفظ القضية التي حركتها شيرين ضده.

شاهد تقرير سابق لـ ET بالعربي: شيرين عبدالوهاب تغرق في المشاكل من جديد

شيرين عبدالوهاب تغرق في المشاكل من جديد



قال محمد: "كل واحد عنده قدرة على تحمل الأذى لكن للقدرة دي حدود.. ده قرار النيابة العامة بالحفظ إدارياً في كل الاتهامات اللي اتوجهت ليا بتاريخ 19/12/2022 يعني من سنتين.. والاتهامات كانت كسر الضلع والعشرين راجل اللي دخلت بيهم على اختي! وطبعا موضوع السكينة! واتسألت على التوكيل بتاعي وبتاع أمي من وكيل النيابة المحترم وكله مثبت، س سؤال ج جواب. التوكيل اللي بتقول ان انا أسأت استخدامه".

شقيق شيرين

وتابع: "وده إن دل على شيء فهو يدل على إني مش عايز أختي شكلها يبقي وحش قدام الناس وقدام جمهورها والأهم أمي اللي كنت مفهمها ان بنتها اتنازلت وانا أستحمل أي حاجة إلا إنها تتوجع في ولادها، وبناء عليه رضيت بالظلم لوحدي لكن الحقيقة غير كده، انا اتطلبت في النيابة واتسألت رسمي وتم إخلاء سبيلي من النيابة على ذمة القضية لحد ما اتحفظت القضية بس انتي بقي بشطارتك وبأهل الشر اللي حواليكي اللي خسروكي نفسك وأهلك، خليتيني انهارده أطلع أقول جزء من الحقيقة للناس رغم إن ده آخر حل كنت أحب ألجأ ليه. وده حق ربنا لا ظلم ولا افترى".

وقال أيضا: "و نفس الكلام اللي من سنتين بيتعاد تاني معرفش لمصلحة مين مع اني بعيد عنك وعن حياتك من سنين قبل الواقعة و سنتين من بعدها. ده قرار النيابة العامة الموقرة في الافتراءات اللي اتوجهتلي ، مش بيان من محامي. وأي حاجه هرد بيها هتكون مستند حكومي عليه ختم النسر".

وأضاف: "مرفق هنا الفيديو بتاريخ ١١/١١/٢٠٢٢ اللي قولتي فيه انك اتنازلتي ولعبتي دور الضحية، ومرفق برضه المستندات الرسمية اللي بتثبت ان القضية فضلت شغالة وكنتي هتتسببي في حبس أخوكي ظلم وهو لحد آخر لحظة بيحاول يحميكي ويحمي أمك ويحمي بناتك".