جمال سنان يحسم جدل موضوع دانيلا رحمة

تفاعل مع صورة الأميرة رجوة الحسين بمناسبة عيد ميلادها الـ 30

محامي إليسا يكشف لـET بالعربي تطورات قضيتها ضد شركة وتري

محامية حليمة بولند تشرح ما حصل مع موكلتها في قضية "فسق وفجور"

مها الصغير ترد على إنفصالها عن أحمد السقا

الجمهور مشغول بطلاق أحمد السقا ومها الصغير..ومدير أعمال السقا يوضح لـ ET بالعربي

ياسمين عبد العزيز تُفسد مسابقة إسعاد يونس: أنا رخمة أوي

محامي الطرف الآخر في قضية "الفسق والفجور" يقدم دلائل ضد حليمة بولند

وتري ترد على إليسا "لا حدود لإفتراءها وكيديتها"

فيفي عبده لـ أنغام خلال غنائها "اتجاه واحد": " كلهم كدابين"

غادة عبد الرازق تكشف تجربتها مع أطباء النفس وتعتذر من إبنتها

ET بالعربي | 06 أكتوبر 2023
غادة عبد الرازق مع منى الشاذلي - تويتر

غادة عبد الرازق مع منى الشاذلي - تويتر

بعد حلولها ضيفة ضمن برنامج "معكم"، من تقديم منى الشاذلي على قناة "ON"، كشفت غادة عبد الرازق مساء أمس الخميس عن مجموعة من المفاجآت، كان أبرزها روايتها للتجربة الطريفة مع الأطباء النفسيّين، كما اعتذرت من إبنتها روتانا على التقصير بحقها خلال ايام طفولتها.

غادة عبد الرازق

غادة عبد الرازق وإبنتها روتانا في برنامج معكم مع منى الشاذلي

غادة تصدرت الترند على السوشيال ميديا خلال مقابلتها، بعد أن فجّرت سلسلة من التصريحات عن أمومتها وتقصيرها بحق ابنتها.

ووجهت غادة إعتذارا لإبنتها الوحيدة، مشيرةً إلى أنها انشغلت كثيراً عنها بأعمالها الفنية في المراحل المبكرة من حياتها، بالرغم من علمها بحاجتها إليها، لتقول: "أنا في الأول مكنتش الأم المثالية اللي كان نفسها تشوفها.. زي ما أنا إتربيت مع أمي وأبويا.. وللأسف روتانا معاشتش المرحلة دي معايا.. وأقول لها آسفة جداً ده تقصير مني".

ثم تابعت لتقول: "غصب عني ودي مش حجّة إني اهتميت بالشغل وبإني أوفر ليكي حاجات كتير.. ومفكرتش إنك محتاجة وجودي .. اللي هو أهم من اللبس والمكياج والمدرسة والعربية".

غادة عبر الرازق وإبنتها روتانا
غادة عبر الرازق وإبنتها روتانا

وعن استعانتها بالطب النفسي لمعالجة مشاكلها قالت: "بقالي 30 سنة باخد علاج نفسي... وده مش عيب... المشكلة إن فيه حاجات مهما حصلت مقدرش أقولها لأقرب الناس ليا ودي فايدة الدكتور النفسي".

كما ردّت غادة على سؤال هل كانت مدركة لانسجامها التام في الدور الذي لعبته في مسلسل "حدث بالفعل"، لتقول: "أثناء التمثيل مش باخد بالي، الناس حواليا بياخدوا بالهم إني فصلت وبقيت حد تاني غير غادة".
وأوضحت عبد الرازق أن الدور جذبها بسبب مرورها بتجارب صعبة مع الأطباء النفسيين قائلة: "اللي حبّبني في الموضوع إن عليا دكتورة نفسية المفروض تعالج الناس، لكن هي مريضة نفسيا".

كما روت تجربتها مع الأطباء النفسيين بطريقة مضحكة، فقالت: "من فترة ذهبت لطبيب نفسي معروف جداً، دكتور كبير جداً وإسم فخيم، عشان كان عندي مشكلة... خبّطت الباب وأول ما دخلت العيادة لقيت الدكتور قاعد بيلفّ بالكرسي طول ما هو بيسألني وأنا أجاوبه، وفي الآخر قلت له، إيه رأيك يا دكتور؟ لقيته كتب لي روشتة أدوية كتير، وقاللي خدي الأدوية دي لمدة أسبوعين وبعدين تعالي... وأنا خارجة من عنده لقيته قاعد بردو بيلف بالكرسي... ده عصّبني جداً... طلعت قلت للممرضة (نصيحة مني لازم تبلّغي عنه الشرطة... ده محتاج دكتور)".

كما أحدثت غادة مفاجأة بإجابتها على سؤال الشاذلي حين سألتها: "اي أكتر دور مثلتيه قريّب من شخصية غادة عبد الرازق"، لتجيب : زُهرة وأزواجها الخمسة ومع سبق الإصرار".

وكانت الممثلة المصرية قد دخلت متأثرةً إلى ستوديو البرنامج، بعد استقبال الجمهور الحار لها، وقالت عبد الرازق وهي تمسح دموعها موضحةً سبب بكائها: "لما بحس إن الناس بتحبني أوي ده بيأثر فيا".