وفاة شقيقة رحمة رياض "اللهم اغفر لها وارحمها"

بكاء هاندا أرتشيل بسبب ابنة أختها الوحيدة

محمد إمام يُرزق بمولوده الثالث

مصطفى أبو سريع لـ ياسمين عز "توقفي عن تقديم النصائح للسيدات"

لأول مرة..سيريناي ساريكايا يدا بيد مع حبيبها مارت ديمير

تفاصيل آخر مكالمة بين يحيى الفخراني والراحل صلاح السعدني

قناة Now لن تجدد هذه المسلسلات التركية لمواسم جديدة

مسلسل لعبة حب : أبطال النسخة العربية والتركية

وفاة كريس كينج عن عمر يناهز 32 عامًا بعد إطلاق النار عليه

تفاعل كبير مع لقاء دينا الشربيني في ET بالعربي

حسن شاكوش يؤلف "عبستك ازاي" من وحي أزمته مع زوجته

ET بالعربي | 12 مايو 2023
حسن شاكوش

حسن شاكوش

في ظل الأزمة التي يعيشها حسن شاكوش مع زوجته ريم طارق، ومن وحي الأخطاء الإملائية التي سخر منها الجمهور بعد مشاركته رسائل لزوجته كتب فيها "عبستك ازاي وانتي مش بستاني؟"، والمقصود منها "أبسطك ازاي وانت مش بسطاني".. التحق حسن شاكوكش بالترند واستعان بتلك الكلمات ليؤلف أغنية من وحيها.

حسن شاكوش أعلن عن الأغنية على حساباته على مواقع التواصل الاجتماعي وكتب: "الفترة اللي فاتت شاركنا معاكم مشاكل كثيرة مكنش ينفع اننا نشاركها معاكم لأن محدش يعلم شئ طالما محدش شاف حاجة وانا برضه هفضل عند قراري مش هتكلم في اي تفاصيل حتي مهما سمعت اي تجريح بس حقيقي كل شخص هيتسأل قدام ربنا عن كلامة بس الحمد الله".


حسن شاكوش يعتذر ويصدر "عبستك ازاي وانت مش بستاني"

وتابع معتذراً: "انا حابب اعتذر لكل أهل بيتي وجميع افراد ادارة أعمالي وكل فرد في فرقتي علي الاساءة اللي بيتعرضولها يومياً من خلال السوشيال ميديا وخارج السوشيال ميديا واسف تاني لكل اهل بيت في مصر وبرا مصر على الاساءة اللي حصلت علي السوشيال ميديا"، وكشف عن أسلوبه بكيفية مشاركة الترند، كاتباً: "حابب اشارك معاكم الترند بطريقة كوميدية وفيديو ترفيهي على التيك توك بدون الاساءة لأي شخص. ربنا يعلم انها حاجه ترفيهيه فقط وربنا يهدي حال الجميع والحمد الله علي كل شيء وانتظروا شغل جديد الفترة اللي جاية.. دعواتكم".

@shakosh__masr الحمد الله والشكر ليك يارب علي كل حال الحقيقة الفترة اللي فاتت شاركنا معاكم مشاكل كثيرة مكنش ينفع اننا نشاركها معاكم لأن محدش يعلم شئ طلاما محدش شاف حاجة وانا برضو هفضل عند قراري مش هتكلم في اي تفاصيل حتي مهما سمعت اي تجريح بس حقيقي كل شخص هيتسأل قدام ربنا عن كلامة بس الحمد الله وانا حابب اعتذر لكل اهل بيتي وجميع افراد ادارة اعمالي وكل فرد في فرقتي علي الاساءة اللي بيتعرضولها يوميا من خلال السوشيال ميديا وخارج السوشيال ميديا واسف تاني لكل اهل بيت في مصر وبرا مصر علي الاساءة اللي حصلت علي السوشيال ميديا وحابب اشارك معاكم التريند بطريقة كوميدية وفيديو ترفيهي بدون الاساءة في اي شخص ربنا يعلم انها حاجه ترفيهيه فقط وربنا يهدي حال الجميع والحمد الله علي كل شئ وانتظروا شغل جديد الفترة اللي جاية دعواتكم 🙏🏻 #عبستك_ازاي_وانتي_مش_بستاني #حسن_شاكوش🎤 ♬ الصوت الأصلي - حسن شاكوش

وبالفعل على حسابه على تيك توك شارك حسن شاكوش أغنية قام بتأليفها، تقول كلماتها "عبستك ازاي يا دنيا وانتي مش بستاني؟ وأنت تول الوقت قالبة على الوش التاني".

حسن شاكوش

الأغنية لاقت تفاعلاً كبيراً من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، وتصدرت عبارة "عبستك ازاي وانتي مش بستاني" الترند على تويتر وسخر البعض من كلماتها وأضافوا إليها بعض العبارات. كما كان ملفتاً تداول بعض المستخدمين بفيديو لبن أفليك وجنيفر لوبيز مضيفين إليه عبارة حسن شاكوش الشهيرة التي حوّلها إلى أغنية.

حسن شاكوش

حسن شاكوش