"فاجعة هزت قلوبنا" ..رسائل النجوم لأهالي ضحايا منخفض المطير

حفل زفاف عائلي لـ فارس إسكندر

من هو الشخص الذي التقاه سعد لمجرد في بيروت؟

فيلم شباب البومب: أقوى إفتتاحية لـ فيلم سعودي في السينما بأرقام قياسية

قبلة الأمير هاري و ميغان ماركل خلال حدث خيري حديث الجمهور

نحافة روان بن حسين تثير الجدل.. والمتابعين يتساءلون عن السبب

بوراك أوزجيفيت و كيفانش تاتليتوغ وإحتفالات بميلاد أطفالهم

بعد انتظار.. ناصيف زيتون ورحمة رياض يصدران "ما في ليل"

بعد الصدفة التي جمعتهما.. سما مساعدة مالك في لعبة حب

صناع مسلسل 2024 يعلقون على انتقادات مشاهد الأكشن

أشرف عبد الباقي يحيي ذكرى وفاة علاء ولي الدين

ET بالعربي | 11 فبراير 2023
علاء ولى الدين

علاء ولى الدين

تحل اليوم ذكرى وفاة علاء ولى الدين، وأحيا ذكراه أشرف عبد الباقي من خلال بوست نشره على الإنستقرام وكتب: "ربنا يرحمك ياعلاء.. زي النهاردة من عشرين سنة اتوفي علاء ربنا يرحمه ويغفرله يا رب، وبرغم ان فات عشرين سنة علي وفاته لكنه كان ومازال اقرب صديق ليا".

وأضاف: "أول مرة اطلع عمرة كان معاه، واحنا رايحين الكعبة قاللي بص في الأرض لغاية مانوصل والكعبة تبقي باينة واقوللك بص وادعي، ويمكن الحكاية دي بقيت اعملها مع اي حد يعمل عمرة لأول مرة وادعي لعلاء ..في حياته كنت بشوف الخير اللي بيعمله مع ناس كتير واتعلم منه بشكل مباشر وغير مباشر".

وأكمل كاتبا: "علاقتنا كانت اكتر من اخوات ومن خلاله كنت بشوف باقي اصحابنا لانه كان كريم جدا ومضياف جدا وفي بيته كنت بحس اني في بيتي وان والدته الله يرحمها زي والدتي اللي اتوفت وانا في سن صغير وخالد اخوه الله يرحمه ومعتز ربنا يكرمه ويخليه لاولاده زي اخواتي وقت ماكنت احس اني متضايق اروحله اتكلم معاه وارتاح ماكانش يعدي يوم الا لما نتقابل او نتكلم في التليفون نعرف اخبار بعض".

وختم البوست كاتبا: "وصادف ان يوم وفاته كان اول يوم عيد الاضحى وبعد ماوقف علي الاضحية اتوفي وكنا علي ميعاد يومها في المسرح لعرض مسرحية لما بابا ينام اللي انتهت بوفاته ربنا يرحمك ياعلاء ويصبر اهلك واصحابك اللي اكيد مادام عرفوك عمرهم ماهينسوك".