ET بالعربي يصدر نتائج الإستفتاء الخاص بموسم رمضان 2024

 نادين نجيم تدفع ضريبة الحب

مدير أعمال شيرين سيف النصر يكشف عن لحظاتها الأخيرة

نادين نجيم وسلافة معمار تحتفلان بـ نجاح "سكر وسما"

إليسا تخطف قلب الفانز برقصها وتفاعلها على المسرح

الأمير ويليام يواجه ضغوطات هائلة وسط مرض زوجته ووالده

باسم سمرة يعتذر لـ نيللي كريم على الهواء ونيللي تعلق

رسائل حب ودعم بعد العاصفة القوية التي ضربت الإمارات

ناصيف زيتون يصف ابنة رحمة رياض بـ القمر

في بودكاست ع أمل: عمار شلق يكشف عن مشهد لا ينساه بالعمل

إسعاد يونس وشيرين عبد الوهاب وبناتها ولحظات عفوية في صاحبة السعادة

ET بالعربي | 01 يناير 2022
شيرين وبناتها في صاحبة السعادة

شيرين وبناتها في صاحبة السعادة

مازالت حلقة شيرين عبدالوهاب مع إسعاد يونس في برنامج "صاحبة السعادة" تتصدر الترند وغوغل بعد عرضها ليلة رأس السنة على قناة dmc واليوتيوب، حيث تحدثت شيرين في هذه الحلقة المليئة بالطاقة الإيجابية والعفوية  عن الكثير من الأسرار الأمور الشخصية.

شيرين وتعليقها على موضوع حلق الشعر 

وبالتأكيد، أعيد فتح نقاش موضوع حلق شعر شيرين عبدالوهاب والذي حصل على أعلى مشاهدات في اليوتيوب من فيديوهات الحلقة.

والواضح من حديث شيرين أنها سعيدة ومعجبة بنفسها للغاية في هذه الفترة التي تتعرض خلالها لمحنة صعبة بعد أزمة انفصالها عن حسام حبيب وقالت بعفوية: "بقيت بغسل دماغي 8 مرات وأنا بستحمى.. ولا أقل أنوثة عن أي ست.. مش بالشعر هي.. ربنا يخليكم ليّا حبكم كان دعم كبير ليا".

كما اعتبرت شيرين عبد الوهاب أن محنتها كانت أمل بالنسبة لمحاربي السرطان "والموضوع مش بالشعر". 

وتابعت شيرين في حديثها أن السيدات يتمتعن بالقوة والصلابة والقدرة على مواجهة الصعاب في الحياة مضيفة: " إحنا كستات جامدين..كل واحدة تتخانق مع جوزها، تحلقله شعرها وتقوله زي شيرين".

ردود الفعل

وعن ردة فعل بناتها، فهي سعيدة بتفهم وتقدير بناتها للموقف  "أول حاجة كنت خايفة منها قبل ما اطلع هي البنات وإنهم يتعقدوا ويقولوا إيه ده.. بس طلعوا عيال مكحرتين وبيفهموا ويقدّروا وأكيد مش هيقلدوا ومش عايزين حد يقلد ده.."

أما عن ردة فعل الجمهور فكانت  مفاجأة لشيرين عيد الوهاب. "بقيت أبص في عيون الناس مشوفتش حاجة هما منبهرين بيها غيري أنا، مش بشكلي، بسّطوا الموقف عليّ أوي".

شيرين وبناتها

وفي لحظات عفوية مع بناتها ، أصرت شيرين على قياس طولها مع ابنتيها مريم وهنا ، لتكتشف أنهما أطول منها: "الاتنين بقوا أطول منى، أنا مقاس رجلى زاد نمرة بعد ما خلفتهم الاتنين…" 

ووجهت مريم رسالة لوالدتها شيرين وقالت :"فخورة بيكي عشان أنت عندك أحسن قلب وبتشتغلي كتير قوي وأنا بحب شغلك".

بينما علقت هنا: "لازم تسيبي السرير ده وتروحي تشتغلي شوية، وتلعبي رياضة عشان إحنا حياتنا نايمة في السرير".

أغنية بتوحشني

ويبدو أن أغنية "بتوحشني" من الاغاني المفضلة لدى شيرين والتي "يؤلمها قلبها" عند سماعها للآن وغنتها في الحلقة معلقة: "هيفضل واحشني لغاية امتى طيب؟"، وهي من كلمات نصر محروس وألحان رياض الهمشري.

 كما غنت شيرين "كدة يا قلبي" وقالت: "نفسي أبطل الدموع والنوم، أنا بنام كتير، ممكن يكون حسد ولا طاقة سلبية على شوية عفاريت مصاحباهم في البيت".

أما الملفت في حديث شيرين عبدالوهاب ، كان ردها على سؤال "من تختار لتخرج وتقضي يوما معه لو أمامها آسر ياسين وظافر العابدين وبراد بيت"، والتي أجابت شيرين "مع براد بيت عشان هو مش هيفهم حاجة وأخليه يقعد يغازلني وممكن نرقص مع بعض رقصة سلو وبعدها الواحد ممكن يقابل ربنا".