على طريقة الكبير ، أحمد الفيشاوي لشيرين رضا " هنا سأسكت كثيرًا "

جنون الشهرة والمشاهدات تدفع المشاهير لتعمد إثارة الجدل

ديلان تاتليس تعيد إحياء إرث والدها إبراهيم تاتليس

طارق العريان يتجرأ برفقة نيكول سعفان

جوني ديب يرفض النظر إلى أمبر هيرد خلال المحاكمة

كينان إميرزالي أوغلو و سينام كوبال يستقبلان مولودتهما الثانية

حلا الترك تشارك صورة بعيد ميلادها الـ 20 وعدد من المشاهير يعايدونها

أمينة خليل ترد على حورية فرغلي "هي مش بنت خالتي"

أهدأ إنفصال بالوسط الفني

كان يلدريم يتحدث لأول مرة عن علاقته بهاندة أرتشيل

إسعاد يونس وشيرين عبد الوهاب وبناتها ولحظات عفوية في صاحبة السعادة

ET بالعربي | 01 يناير 2022

شيرين وبناتها في صاحبة السعادة

مازالت حلقة شيرين عبدالوهاب مع إسعاد يونس في برنامج "صاحبة السعادة" تتصدر الترند وغوغل بعد عرضها ليلة رأس السنة على قناة dmc واليوتيوب، حيث تحدثت شيرين في هذه الحلقة المليئة بالطاقة الإيجابية والعفوية  عن الكثير من الأسرار الأمور الشخصية.

شيرين وتعليقها على موضوع حلق الشعر 

وبالتأكيد، أعيد فتح نقاش موضوع حلق شعر شيرين عبدالوهاب والذي حصل على أعلى مشاهدات في اليوتيوب من فيديوهات الحلقة.

والواضح من حديث شيرين أنها سعيدة ومعجبة بنفسها للغاية في هذه الفترة التي تتعرض خلالها لمحنة صعبة بعد أزمة انفصالها عن حسام حبيب وقالت بعفوية: "بقيت بغسل دماغي 8 مرات وأنا بستحمى.. ولا أقل أنوثة عن أي ست.. مش بالشعر هي.. ربنا يخليكم ليّا حبكم كان دعم كبير ليا".

كما اعتبرت شيرين عبد الوهاب أن محنتها كانت أمل بالنسبة لمحاربي السرطان "والموضوع مش بالشعر". 

وتابعت شيرين في حديثها أن السيدات يتمتعن بالقوة والصلابة والقدرة على مواجهة الصعاب في الحياة مضيفة: " إحنا كستات جامدين..كل واحدة تتخانق مع جوزها، تحلقله شعرها وتقوله زي شيرين".

ردود الفعل

وعن ردة فعل بناتها، فهي سعيدة بتفهم وتقدير بناتها للموقف  "أول حاجة كنت خايفة منها قبل ما اطلع هي البنات وإنهم يتعقدوا ويقولوا إيه ده.. بس طلعوا عيال مكحرتين وبيفهموا ويقدّروا وأكيد مش هيقلدوا ومش عايزين حد يقلد ده.."

أما عن ردة فعل الجمهور فكانت  مفاجأة لشيرين عيد الوهاب. "بقيت أبص في عيون الناس مشوفتش حاجة هما منبهرين بيها غيري أنا، مش بشكلي، بسّطوا الموقف عليّ أوي".

شيرين وبناتها

وفي لحظات عفوية مع بناتها ، أصرت شيرين على قياس طولها مع ابنتيها مريم وهنا ، لتكتشف أنهما أطول منها: "الاتنين بقوا أطول منى، أنا مقاس رجلى زاد نمرة بعد ما خلفتهم الاتنين…" 

ووجهت مريم رسالة لوالدتها شيرين وقالت :"فخورة بيكي عشان أنت عندك أحسن قلب وبتشتغلي كتير قوي وأنا بحب شغلك".

بينما علقت هنا: "لازم تسيبي السرير ده وتروحي تشتغلي شوية، وتلعبي رياضة عشان إحنا حياتنا نايمة في السرير".

أغنية بتوحشني

ويبدو أن أغنية "بتوحشني" من الاغاني المفضلة لدى شيرين والتي "يؤلمها قلبها" عند سماعها للآن وغنتها في الحلقة معلقة: "هيفضل واحشني لغاية امتى طيب؟"، وهي من كلمات نصر محروس وألحان رياض الهمشري.

 كما غنت شيرين "كدة يا قلبي" وقالت: "نفسي أبطل الدموع والنوم، أنا بنام كتير، ممكن يكون حسد ولا طاقة سلبية على شوية عفاريت مصاحباهم في البيت".

أما الملفت في حديث شيرين عبدالوهاب ، كان ردها على سؤال "من تختار لتخرج وتقضي يوما معه لو أمامها آسر ياسين وظافر العابدين وبراد بيت"، والتي أجابت شيرين "مع براد بيت عشان هو مش هيفهم حاجة وأخليه يقعد يغازلني وممكن نرقص مع بعض رقصة سلو وبعدها الواحد ممكن يقابل ربنا".