ET بالعربي يحتفل بزفاف لين أبو شعر وكريم ديب في المالديف

وفاة لاعب كرة قدم مغربي وزوجته توثّق الحادثة المأساوية

فيكتوريا بيكهام تعتبر أن النحافة أصبحت موضة قديمة

ديلان تاتليس تعيد إحياء إرث والدها إبراهيم تاتليس

على طريقة الكبير ، أحمد الفيشاوي لشيرين رضا " هنا سأسكت كثيرًا "

جوني ديب يرفض النظر إلى أمبر هيرد خلال المحاكمة

إطلالات النجمات في افتتاح مهرجان كان السينمائي لعام 2022

أحمد حلمي يعلّق على رقصة أحمد سعد

كان يلدريم يتحدث لأول مرة عن علاقته بهاندة أرتشيل

أمينة خليل ترد على حورية فرغلي "هي مش بنت خالتي"

طليقة طارق العريان تدخل على خط الخلاف وتنتقد أصالة

ET بالعربي | 25 ديسمبر 2020

أصالة وطليقة طارق العريان الأولى هالة العتال

في خطوة غير متوقعة، دخلت طليقة طارق العريان هالة العتال على خط الخلاف وردت على البوست الأخير الذي نشرته أصالة وإنتقدت فيه صورة طليقها مع نيكول سعفان وأثار الموضوع الكثير من الجدل.

هالة توجهت برسالة طويلة من خلال بوست على فيسبوك أعادت فيه نشر نفس الصورة وإنتقدت تصرف أصالة وكتبت: "دي أول مرة ممكن أرد فيها، الصوره قاسيه عليكي، طيب أنا لما كنت بشوف ألف صورة، وإبني مش موجود فيها، يا ترى إحساسي كان ايه؟ كان أكثر من قاسي، كان مقهور، طيب لما كنتي بتكتبي العايله وإبني مش موجود فيها، إحساسه هو كان ايه ؟".

ولمحت كذلك إلى تعرض إبنها عمر إلى التهميش بعد إرتباط طارق بأصالة وقالت: "أولادك عندهم أب، أيمن الذهبي حي يرزق، لكن إبني كان عنده أب واحد بس، وللأسف مش حقدر أقول تفاصيل، طيب لما كنا بنحاول نتكلم كان ردك ايه، يا ترى قاسي ولا حنون زي ما انتي دلوقتي! الجواز والحب والعشره فيه تفاصيل محدش يقدر يعرفها، طيب مفكرتيش في يوم من الأيام انه ممكن الأب يشتري إبنه اللي من دمه، ويرفض الظلم، طيب مفكرتيش في نفسية ولد ممكن تتدمر، طيب دلوقتي أولادك زعلانين من الكسره، طيب يتكلموا معه ليه لحد دلوقت".

هالة العتال

وتابعت رسالتها مدافعة عن إبنها وطليقها معا وطالبت أصالة بالتوقف عن الهجوم عليه والتشهير به: "أرجوكي كفايه فيه أولاد وأنا من حقي أدافع عن إبني اللي نفسيته بقيت مش حلوة، من كتر الحرب على أبوه، كفايه، بعد الإنفصال اللي كنت بتمنى إستمرار ليكم وربنا يشهد عليه، بس ده نصيب، الأهم دلوقتي الأولاد، كفايه تشهير في طارق، هو مش خاين وانتي عارفة ده كويس جدا والأهم من الراجل دلوقتي الأولاد بس، بلاش نشوّه الصورة، وهو حر وانتي عشتي معه ١٣ سنة وأنا عشت ١٠ سنين، ومعملتش اي حاجه من دي عمري، لأن الأهم كان ابني مش أنا، أرجوكي كفايه من فضلك، لأن طارق أحسن أب في الدنيا مع أولاده وانتي عارفه ده كويس".

وكانت هالة قبل ساعات قد نشرت صورة لطارق العريان مع إبنهما عمر وتقدمت له بالشكر على دعمها والوقوف إلى جانبها بالرغم طلاقهما منذ سنوات وكتبت: " أنا بشكرك على وقوفك جنبي في حل مشكلتي، كنت ليا سند، وأمان وده طبيعي، بعرفك وأنا عمري ١٨ سنة كنا صغيرين. واتجوزنا، وأحلى حاجة عمر، حبيبي القمر اللي معك اللي بشكرك عليه في حياتي، ويارب احفظه ليا وليك هو وإخواته ، انت راجل وأب محترم لأولادك، وانت بالنسبة ليا صديقي، وحبيبي وابن بلدي، وبشكرك من قلبي علي كل حاجه...".

هالة

الموضوع أخذ حيز كبير من إهتمام الجمهور، وإنقسم رواد السوشيال ميديا بين متعاطفين مع أصالة وداعمين لطارق، ووصل الفضول بالبعض حد القيام بتحليلات والعودة إلى الصور  التي تشاركها نيكول ومقارنتها مع الصور التي يشاركها طارق في تلميح إلى أنهما يعيشان في نفس المكان.

نيكول

طارق العريان

طارق العريان