أول تعليق لـ مارت رمضان حول شائعة إنفصاله عن عفراء أوغلو

تقارير: كيليان مبابي يواعد عارضة الأزياء داني جريس ألميدا

ناصيف زيتون يستقبل بالزغاريد بأول حفل له في لبنان بعد زواجه

مستر بيست يطرد كريس تايسون "أفا" بعد اتهامات الـ بيدوفيليا

الكشف عن راتب الأمير ويليام الملكي

الأمير هاري يدافع عن والدته ديانا ويهاجم صحف التابلويد

ET بالعربي حصرياً مع نانسي عجرم في تدريبات حفلها في لبنان

نيكول سابا تتحدى الانتقادات وما علاقة كريم عبد العزيز بالموضوع؟

حفل ديسكو 90 في لبنان:تفاعل كبير مع نجوم الـ نوستالجيا

لطيفة التونسية تلتقي إنديلا في تونس وتغنيان Dernière Danse

معايدات النجوم لـ عادل إمام في عيده الـ84

ET بالعربي | 17 مايو 2024
محمد أنور وإنتصار وأوس أوس

محمد أنور وإنتصار وأوس أوس

بمناسبة عيد ميلاد الزعيم الـ84، الذي يُصادف اليوم في 17 مايو، وجّه عدد من النجوم في مصر، الذين كانت لهم أعمال مشتركة معه، معايداتهم الخاصة له عبر ET بالعربي.

وشاركت يسرا وإلهام شاهين ولبلبة وهالة صدقي ونبيلة عبيد وأنوشكا وغيرهم رسائل صوتية معبّرة إلى عادل إمام عبر ET بالعربي، كما شارك عدد آخر معايداته الصادقة له، منهم إنتصار وبدرية طلبة ومحمد أنور وأوس أوس وأيمن بهجت قمر وبشير الديك وسليمان عيد.

رسائل النجوم إلى عادل إمام في عيد ميلاده

إنتصار شبّهت عادل إمام بالمنارة لكل العرب فقالت : "كل سنة وإنت طيب، كل سنة وإنت متهنّي بنجاحك وأولادك والدنيا حواليك، كل سنة وإنت سعيد وبصحة وراحة بال، كل سنة وإنت فرحان بعادل إمام".

تابعت : "واعرف واتأكد إن إنتَ بقيت منارة لينا كلنا ولكل العرب ولكل جمهورك في كل حتّة في العالم، إعرف واتأكد أني رسالتك وصلت وأن إسمك هايعيش ويعيش ويعيش يفرّحنا كلنا ونتعلّم منو كلنا، كل سنة وإنت سعيد وفرحان ومتهنّي، كلنا عادل إمام".

بدورها قالت بدرية طلبة في عيد ميلاد عادل : "يا هرمنا الرابع في مصر، كل سنة وحضرتك بمليون صحة وسلامة وفي وسط أولادك وأحفادك بخير يا رب".

كما عايد بشير الديك الزعيم قائلاً : "كل سنة وإنت طيب وفي خير يا حرّيف السينما العربية".

أيضاً شارك محمد أنور معايدته الخاصة لإمام فقال : "كل سنة وإنت طيب يا زعيم وعقبال مليون سنة يا رب في صحة وسعادة، ويارب ما يحرمناش أبداً من فنّك ومن عطاءك، أنا حابب أشكرك على مسيرتك الفنية العظيمة اللي شرّفتنا كلنا كفنانين وشرّفت مصر وكل الوطن العربي، وكلنا منتعلم من مسيرتك دي، ومنتمنى كلنا نوصل لربع المسيرة وربع العطاء دا، بحبك جداً يا زعيم".

VO- معايدات النجوم لـ عادل إمام 1

وقال أوس أوس : "كل سنة وإنت طيب يا زعيم وعقبال مليون سنة، ودايماً وسطنا وحوالينا ومقوّينا، ودايماً يا رب نشوفك في أحسن صحة وأحسن حال وربنا يخليك لمصر والوطن العربي كلو، منحبك قوي".

أيضاً تمنى أيمن بهجت قمر الصحة للزعيم فقال : "فخور إن أنا في حياتي فتّحت عيوني على الدنيا في بيت أبويا ولقيت الأستاذ عادل في بيتنا، وليا ذكريات كتيرة معاه من الطفولة لغاية الصبا لغاية ما بقيت كبير واشتغلت معاه في مسلسل فالينتينو، واشتغلت معاه في مورجان عملتلو الأغاني، رحلة كبيرة وعمر كبير ربنا يخليه لينا ويدّيلو الصحة، وطول ما هو بخير الفن بخير".

سليمان عيد عايد الزعيم أيضاً بطريقته ليقول : "أكثر حد بيضحّكنا وبيسعدنا هو الأستاذ عادل إمام، هو بالنسبة لنجوم كتيرة جداً مثل أعلى، لأنو نجم النجوم، وهو لي بيدّينا الحافز عشان ننجح".

تابع : "أنا من الناس لي اشتغلت مع الزعيم 5 سنين وأفلام كثيرة مثل طيور الظلام وبخيت وعديلة الجزء الأول والتاني والنوم في العسل، بجدّ أنا استفدت من الشغل معاه في المسلسلات واشتغلت معاه فالانتينو، بقلّو كل سنة وانت طيب يا أستاذ وربنا يخليك لينا يا رب".

VO- معايدات النجوم لـ عادل إمام 2