فستان بانا عليان مستوحى من إطلالة الأميرة رجوة في ليلة حنائها

تعليق ديما بياعة على جزء 3 من الفصول الأربعة "نصف الأكلة غير موجودة"

أخت ديميت أوزدمير تستمع لأغنية قلبي يا قلبي لـ نانسي عجرم

تفاصيل حفل زفاف مصر الأسطوري

العثور على ممثلة هندية ميتة بعد رسالة مشفرة على واتساب

جدل حول مشهد لـ نور الغندور من فيلم "شهر زي العسل"

كيفانش تاتليتوغ يرقص على الشاطىء مع ابنه كورت إيفي

جاستن بيبر يمر في مرحلة صعبة.. وهايلي تحاول الوقوف إلى جانبه

غادة عبدالرازق بأول رد على جدل فرق السن مع محمد علاء

سبب عدم مرافقة ميغان ماركل للأمير هاري في زيارته للمملكة المتحدة

مي حلمي تكشف تعرضها للخيانة ومحمد رشاد يرد

ET بالعربي | 17 ديسمبر 2020
محمد رشاد ومي حلمي

محمد رشاد ومي حلمي

بعد كثير من الجدل حول موضوع إنفصالهما، خرجت مي حلمي عن صمتها وتحدثت لأول مرة عن تجربة طلاقها من محمد رشاد.

مي كشفت في البداية عن معاناتها في الفترة الأخيرة بسبب الإشاعات التي تتناول حياتها الخاصة على السوشيال ميديا وصعوبة الحياة تحت الأضواء.

ووصفت مي فترة طلاقها بالتجربة المريرة، ولمّحت إلى تعرضها للخيانة وقالت: "تجربة الطلاق تجربة صعبة جدا، تجربة الخيانة صعبة وتجربة الغدر من أقرب حد ليك صعبة، مش معنى كده اننا بنتكلم عن حد عشان نشوّه صورته، بتكلم عن الست ازاي بتفقد أمان ومصداقية وثقة في الناس اللي حواليها، ازاي الناس بتقدر تتخلى في ثانية وتبيع وتنسى، أنا كنت محتاجة أحكي الكلام ده عشان أحس أني خلاص صافية".

وأكدت بعد ذلك أنها تخطت الفترة الصعبة بفضل وقوف بعض الأصدقاء إلى جانبها كريهام سعيد وسارة الطباخ وعفاف محروس: "انا عايزة أشكر ريهام سعيد، وسارة الطباخ وعفاف محروس، الثلاثة دول أكثر ثلاثة وقفوا جنبي..ريهام كانت في ظهري من يوم الفرح،  كانت تكلمني تطمن عليا، ومعملتش أي حاجة غير أنها وقفت تدافع عن واحدة متعرفهاش غير انها زميلة بس".

مي حلمي

ويبدو أن تصريحات مي قد إستفزت محمد رشاد، فأطل بفيديو قصير دافع فيه عن نفسه وقال: "مكنتش عاوز أحكي ولا أتكلم، وساكت عشان ده اللى اتربيت عليه، كل تجربة عدت في حياتي اتعلمت منها، والناس تعرف تميّز مين الحلو ومين الوحش"، وأكد أنه إضطر للرد والتوضيح بسبب كثرة الرسائل التي وصلته حول الموضوع: "انا ساكت لانه ده اللي تربيت عليه، بس بيحتم عليا إسمي وسمعتي انه أرد لما أي واحد بيغلط فيا أو يحاول يشوه سمعتي، وهفضل ساكت للآخر خالص حتى لحد ماشوف الشخص اللي عايز يستفزني ويغلطني ده حيوصلني لحد فين معاه!".

وانتشرت في الأشهر الماضية أخبار  إنفصالهما على السوشيال ميديا، بعدما قام رشاد بإلغاء متابعتها عبر "إنستجرام"، في حين احتفظت بصورها معه، وأكد الخبر فيما بعد المحامي محمد رأفت، الذي لفت إلى أنهما اتّفقا على الإنفصال بسبب العديد من الخلافات بينهما.