الأردن تستقبل فيلم الهيبة بحفاوة

لماذا اعتذر طوني عيسى عن الجزء الثاني من صالون زهرة ؟

حمود الفايز يودع أخبار mbc

وفاة حماة إسعاد يونس و شريهان والدة علاء الخواجة

صور كلوي كارداشيان وميشيل موروني تشعل مواقع التواصل

منى واصف تحبس دموعها في وداع الهيبة وتيم حسن

تقارير: سبب رفض هاري تناول العشاء مع عائلته يوم وفاة الملكة

أبطال مسلسل ستيليتو بالنسختين التركية والعربية

نادية الجندي في كلام الناس: إيقاف عرض فيلم خمسة باب مع عادل امام كان "بفعل فاعل"

من هي زوجة خالد زكي التي بكاها بحرقه؟

ETO04367 The singer Meslem

مُسلم لـ ET بالعربي "معمولي بلوك على واتساب هاني شاكر"

ET بالعربي | 09 ديسمبر 2021
ETO04367 The singer Meslem

"مش عارف ليه بيعيدوا ويزيدوا بالكلام .. يمسحوا اشخاص ويحطو اشخاص .."  هذا كان تعليق لـ مُسلم في ET بالعربي على قرار منعه من العمل من قبل نقابة المهن الموسيقية في مصر ، على اعتبار انه مطرب مهرجانات .

وقبل حوالي الـ5 شهور كان قد صدر قرار من النقابة بمنع التعامل مع 5 اسماء ومن بينهم مسلم حيث تابعنا وقتها  بعض الاعتراضات على القرار كون الكثير يعتبر صوته مميز.

ويبدو أن مسلم  غير متفق مع فكرة اعتباره مغني مهرجانات و يعتبره "ظلم" بما بأنه غنى تترات أهم المسلسلات في رمضان مثل مسلسل موسى و المداح لحمادة هلال وغيرهم.

وبالفعل .. صوت مسلم أو طريقة الغناء ليست المشكلة الأساسية  إنما المشكلة هي أوراقه وموضوع "تخلفه عن الخدمة العسكرية" … ولكن السؤال ، هو هل هذا الشي يمنع تقنين أوضاعه مع النقابة؟

وتابع مسلم خلال حديثه لـ ET بالعربي "عايز اتواصل مع استاذ هاني مفيش اي رد  الواتساب معمولي بلوك لوحده معرفش ليه اخش من ارقام تانية الاقي الصورة بتظهر واخش من عندي الاقي بلوك فمرضيتش احرج نفسي".

ومن خلال ET بالعربي ، وجه مسلم رسالة للنقيب هاني شاكر "طبعًا  انت أستاذ الدنيا كله وأمير الغناء العربي .. ما كنتش اتمنى اتحط في موقف زي ده وان شاء الله  يشوفني ويتكلم معايا بس ويفهم الموهبة اللي قدامه…"