فستان بانا عليان مستوحى من إطلالة الأميرة رجوة في ليلة حنائها

تعليق ديما بياعة على جزء 3 من الفصول الأربعة "نصف الأكلة غير موجودة"

أخت ديميت أوزدمير تستمع لأغنية قلبي يا قلبي لـ نانسي عجرم

تفاصيل حفل زفاف مصر الأسطوري

العثور على ممثلة هندية ميتة بعد رسالة مشفرة على واتساب

جدل حول مشهد لـ نور الغندور من فيلم "شهر زي العسل"

كيفانش تاتليتوغ يرقص على الشاطىء مع ابنه كورت إيفي

جاستن بيبر يمر في مرحلة صعبة.. وهايلي تحاول الوقوف إلى جانبه

غادة عبدالرازق بأول رد على جدل فرق السن مع محمد علاء

سبب عدم مرافقة ميغان ماركل للأمير هاري في زيارته للمملكة المتحدة

اشتعال أزمة "وكل ما نفترق" بين ريهام حجاج وأيتن عامر، و أحمد فهمي يتدخل

ET بالعربي | 14 أبريل 2021
أزمة وكل ما نفترق

أزمة وكل ما نفترق

يبدو أن أزمة مسلسل "وكل ما نفترق" في تصاعد يومي، فبعد تغريدة "موسم الانسحاب" لآيتن عامر والأخذ و الرد من بعدها سواء من ريهام حجاج أو من آيتن، بالإضافة إلى تداول أخبار عن خلافات بين آيتن و أحمد فهمي ردت عليها بـ: "الفشل حتى فى تسريب الاخبار الغلط يا ربي ايه دة"، قرر أحمد فهمي التدخل لتوضيح حقيقة ما تم تداوله على لسانه في عدة تغريدات عن خلافه مع آيتن بدأها متسائلًا: "ماهو الاسم العلمي لما يلي :- الصحفي أو الجريدة الذين يقولون كلام غير صحيح على لساني عشان مصلحة شخص يتحصلون على مقابل منه؟.. أرجو الإفادة".

وتابع فهمي " ‏انتشرت أخبار على لساني في اليومين اللي فاتوا و ده مش حقيقي و أخبار مفبركه .. آيتن اختي و صديقتي و مرات اخويا عز و بينا كل الاحترام و التقدير .. و أي عمل فني بيكون فيه منتج و مؤلف و مخرج .. و احنا ممثلين فقط".

وانتقل بعدها إلى ريهام حجاج ليوضح موقفه قائلًا :  توضيح آخر مهم عشان محدش برضه يتكلم علي لساني ان فيه مشكله ..  انا ريهام بالنسبالي اختي وصديقتي واكيد ماحدش ينكر بإنها بطلة المسلسل و تعبت في اتجاهات مختلفه عشان العمل يطلع بصوره تليق بالجمهور .. واتمني المجهود اللي عملناه يعجبكوا .. وفعلا كان عندي مشاكل في نقط معينه داخل العمل و ريهام بما انها بطلة العمل وقفت وحلت المشاكل عشان المسلسل يطلع بالشكل الائق لجميع الممثلين".

بدأت الأزمة بعد تداول أخبار عن اتهامات موجهة إلى تدخل ريهام حجاج في تفاصيل مونتاج وتصوير المسلسل، فقبل أسابيع أيضًا ،  تردد أن المخرج "كريم العدل"، والمؤلف "محمد أمين راضي"، قد انسحبا من المسلسل. واشتعلت الأزمة عبر السوشيال ميديا يوم أمس حيث أعلنت الفنانة آيتن عامر عن رغبتها في الانسحاب من مسلسل "كل ما نفترق": "خدونى معاكوا والنبي # موسم_الانسحاب"، لترد عليها ريهام حجاج :"عشنا وشوفنا إن أخت البطل اللي قدام البطلة طمعانة يبقي دورها أكبر من البطل".

ما دفع آيتن للرد على كلامها بـ : "بقا أنا بروح الأوردر متأخر؟؟ بقا أنا طلبت زيادة في مساحة دوري؟ بقا أنا بفتعل المشاكل في الأوردرات ؟ أنا عندي إثباتات على كل اللي حصل بس احتراماً للناس اللي اتكلمت معاهم أنا مش هتكلم غير لما آخد موافقتهم الأول". 

ويشارك في بطولة مسلسل "وكل ما نفترق" بجانب أحمد فهمي وريهام حجاج وآيتن عامر، كل من عمرو عبد الجليل ورانيا يوسف وطارق عبد العزيز.